boel koel in Istanboel

cold turkey

Ik besef nog niet helemaal waar ik ben, zo vanuit Nederland aangekomen in een vreemde stad, die op dit moment meer aan Helsinki dan Istanbul doet denken. Het sneeuwt! Vanochtend om half zes na het uitgaan zag ik vanaf een dakterras de stad in de sneeuw liggen. Istanbul is wit, nat, koud en glibberig, maar mooi!

Het Turkse bier smaakt uitstekend, beter dan Bavaria in de Bastaard. Helaas heeft het wel hetzelfde effect. Eergisteren op een feestje heb ik zoveel mensen ontmoet en ik ben alweer zoveel namen vergeten. Op de Turken na is iedereen hier Duits. Maar goed dat ik heb opgelet in die Schule.

Het theater is vooral een theater in wording: een gebouw van vier verdiepingen, ruime hoge kamers, houten vloeren en een mooie houten trap. Hier en daarontbreekt een likje verf, overal ontbreekt centrale verwarming en mij persoonlijk ontbreekt het aan slaap.

Gisteren heb ik het toneelstuk gezien, ja, in het Turks. Eén kamer, drie acteurs en het publiek op kussens aan de zijkant. De vierde acteur komt binnen en het drama begint. Ik verstond er niets van, maar theater blijfthoe dan ook fascinerend. Zeker wanneer je als publiek in dezelfde ruimte bent als de acteurs en soms op minder dan een halve meter van je een echtelijke ruzie wordt uitgevochten (tenminste, dat dacht ik te begrijpen). Heftig stuk.

8 maart is de opening van het theater, voor die tijd moet het café af zijn. Dat is waar we ons de komende tijd mee bezig gaan houden. Dus morgen gaan we verven, behangen en....naar IKEA.

Voor nu is het te koud om de stad in te gaan, dus we houden ons warm in het kantoor met twee elektrische kacheltjes, fleecedekentjes en kopjes thee. En ik heb altijd nog jullie lieve briefjes, cd's, boekjes, foto's en smsjes om me aan te warmen!

Veel liefs van jullie correspondent in Istanbul!

Reacties

Reacties

thera& koen

Super leuk je eerste bevindingen te lezen! Zo te horen heb je daar de plaatselijke ekko al gevonden! Nu nog een tarkan of moeten we zeggen een gunter vinden om je aan te warmen ;) heel veel liefs.........

wiekestravens@hotmail.com

lieve leo, isabellen en ik hebben bij jou op je mobiel ingesproken. ik vind het super wat van je te lezen op dit ding, hier alles goed, heb net een zestallige band de deur uitgewerkt, fijne repetitie gehad. vertel nog maar veel over spannende scénes daarzo! kusje, wieke

maartje

Hee lieve Leo, ik sluit me volledig bij Wiek aan. Super om wat van je te lezen. Leuk dat je je eerste zaterdagnacht meteen goed hebt ingeluid.. EKKO mist je in ieder geval!
xxx

Neeltje

Gossie Leo, ik krijg het nog druk met jou! Sms'en, mailen en reageren op deze log... ik dacht dat je een half jaar WEG zou zijn! Hahaha, nee, dat is een grapje. Ik ben superblij zoveel van je te horen, want het is raar dat je er niet bent. Vooral als ik langs je huis fiets. Of met Maartje zit te bibberen in het zonnetje op Ledig Erf met een koffie verkeerd. Of een quiche aan het maken ben en ineens niet meer weet hoeveel eieren daar ook alweer in moeten. Ik zal meer loggen, en jou linken!
Kus

Angelique

Hey Leo,

Mail je zo ff update van roddels in NL. Er is weer een hoop te vertellen!! ;-) Heb je al wintertenen gekregen? Zagen de winterbeelden op het nieuws hier.

XX

Kris

Hoi Leonie,
Het klinkt al behoorlijk avontuurlijk. Stort je er maar lekker in, dan kunnen wij hier meegenieten. Hoe is het eten daar?
All the best!
öpmekje van Kris

Moesje M

ineens komt er een berg "info" binnen en niet alleen uit Istanboel: ga zo door allemaal, dit is voor de Dintherse mensen super!!!
Ook wij worden er warm van.

Maartje

En wanneer komen d'r nou meer foto's? Ik wil graag een boel zien alstublieft. Dankuwel.

Moesje M

Goed zo Maartje, dat werkt!!

Femke

Turkisch Delight. De laarsjes staan je goed! Dansen ze ook fijn? x

Maartje (je homie)

Hai lieve leo,
erg leuk om even een kijkje in je leventje te hebben. het ziet er allemaal erg leuk en gezellig uit.
Zelfs een tikje bionisch ( de foto op je bureau!!!)
Mis je wel!!

marjan

haha sneeuw in istanboel en geen kachel. da's wel boel koel!

wieke

lieve leo,
GAF doet ook aan Poetry Slam!! poeziecircus dus promoten daar he... in april is er de World Slam in parijs, is Turkije dan ook vertegenwoordigd?
vandaag was ik in je kamer! isabelle heeft nu eerste nachtje bij jou dus. heel fijn wat te lezen van je....
dikke kussen
wieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!