boel koel in Istanboel

Stap op

Terwijl menigeen in een herfstdepressie zou raken van al die vallende herfstblaadjes en windhozen, heb ik een soort van lentekriebels. Die wind die donkere regenbuien met zich mee waait, lijkt mijn kant op te staan. Wind in de rug, wind in de zeilen, wind mee of toch wind tegen, voor mijn gevoel heb ik de wind in de rug. Het lijkt wel ‘stap op'.

Helaas had deze fietser een lekke band. Niet verwonderlijk, want de straten in Berlijn liggen vol met glas. Zoals je hier op de stoep mag fietsen, mag je ook met bier over straat. En die glazen flesjes breken zo lekker...ach, scherven brengen geluk.

Ik had dus de ‘stap op' pestkaart ‘lekke band' en wandelde door plassen water en poeltjes scherven huiswaarts. Weer was daar die wind, die mij behalve een fikse plensbui, Bas bracht. Bas, held van de dag, gaf mij zijn U-Bahn dagkaart, zodat ik droog en met fiets met de baan naar huis kon. Alwaar ik mijn band plak. Gelukkig.

Reacties

Reacties

die mirDu

und ... wat bracht Bas nog meer?? wel goed te lezen dat je gewoon zelf die band plakt... alles geil daar?

fem

wil je Bas vragen om zich aan te melden bij t positief offensief? alstublieft dankuwel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!