boel koel in Istanboel

aan het werk bij GAF

Geen regenlaarzen meer! De sneeuw is gesmolten en de zon schijnt. Inmiddels hebben jullie wel in de gaten dat ik in Istanbul ben, en dat ik vooral Istanbul by night heb verkend, maar misschien vragen jullie je af wat ik dan overdag doe?

Nu het weer beter is kunnen de dagtripjes beginnen. Elke dag moet ik drie uur op kantoor aanwezig zijn, zondag en maandag ben ik vrij, dus tijd genoeg. Ik werk voor GAF (Global Art Federation), een theater, een podium, een vrijplaats waar publiek en kunst elkaar ontmoeten in de breedste zin van het woord.

Serkan is het brein achter dit alles. Hij studeert aan de theaterschool in Istanbul. Toen hij twee jaar geleden in Duitsland woonde, kreeg hij het idee om een vrijplaats te creërenwaar hij zijn eigen theaterstukken kon maken en opvoeren. Dit moest niet alleen een vrijplaats worden voor hemzelf, maar voor alle artistieke creatievelingen uit Istanbul én de rest van de wereld. Toe maar.

Nu, twee jaar later, begint het allemaal een beetje vorm te krijgen. Dankzij een EU-subsidie heeft hij een gebouw van vier verdiepingen kunnen huren om zijn plannen uit te voeren en, belangrijker nog, hij heeft veel enthousiaste mensen omzich heen verzameld.

Tot een paar dagen geleden was het gebouw een toevluchtsoord voor Erasmusstudenten, artistiekelingen en vriendendie een plek nodig hadden om te wonen en rond te hangen, tegelijkertijd was het het GAFhoofdkantoor. Structuur, professionaliteit en plan waren ver te zoeken en ik vroeg me dus ook af bij wat voor organisatie ik terecht was gekomen. Ik wist niet echt wat ik kon verwachten, maar het idee dat ik onderdeel uitmaak van iets nieuws bevalt me wel. GAF helpen opbouwen, da's toch leuker dan de gebaande paden volgen.

Het is de bedoeling dat ik in Nederland, maar ook elders, festivals en gelegenheden zoek om GAF te laten optreden en contacten leg met bands, theatergroepen enz. om hier te komen optreden.Daarvoor moet ik dan ook subsidie aanvragen etc. Ook moet ik een soort schema maken, kalender, met de activiteiten en thema's per maand. Dus ik word soort van de programmeur/planner. Suggesties en tips zijn welkom!

Kijk ook eens op http://www.gaf-istanbul.org/, of de link ‘mijn theater'.

En nu iets heel anders; het valt me op dat vooral de foto van Alex zeer goed bekeken wordt, als er behoefte is aan meer beeldmateriaal, laat het me weten. Misschien moet ik een fansite maken?

xl

Reacties

Reacties

aida

Lijkt me kei leonie om aan zoiets mee te werken helemaal nieuw echt iets voor jou ik zou er maar eens iets moois van gaan maken veel succes ermee en doe je best

Neeltje

Eigenlijk valt hier maar één ding op te zeggen: OEROL! FadW is misschien al te snel...? x

Boris

Angelique is niet in toom te houden :-)
Klinkt goed allemaal zeg en na een aflevering van boer zoekt vrouw in Istanbul wil ik ook wel langs komen. Mooie stad! Al naar de moskee geweest? x

Angelique

It wasn't me ;-)
Dat gaat een succes worden daar Leo! Met jou in huis kan dat niet anders!!

Angelique

Hola chica guapa,
Kunt u mij aub vertellen welk vliegveld t meest logisch is om u te bezoeken? Ataturk of Sabiha Gokoen? En weet je toevallig een leuk hostel in de buurt?

XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!