boel koel in Istanboel

post is magisch

Opeens is het er.

Zonder brievenbus ontvang ik meerdere malen per week post. De bel gaat, de deur zwaait open, en dan klinkt het ‘er is iets voor je bezorgd' in de gang. Helaas ben ik zelf nooit in de buurt als de deurbel gaat. Een postbode heb ik nog niet gezien.

Geen idee hoe een Turkse postbode eruit zou moeten zien. Geen beige rood uniform in het straatbeeld van Istanbul. Ook geen rode brievenbussen trouwens; sinds de aanslag op het Britse consulaat zijn alle brievenbussen tot overbodig straatmeubilair bestempeld en bij het grofvuil gezet. Ja, bij het grofvuil, want ook de vuilnisbakken zijn afgedankt.

Ik begin zowaar te twijfelen aan het bestaan van de Turkse posterijen. Het postkantoor aan de Istiklal Caddesi is tot nog toe het enige bewijs van het bestaan van de Turkse PTT, maar ik zou bijna gaan vermoeden dat de post hier is opgeheven en vervangen door email, postduiven, of kaboutertjes.

Vermoedelijk heeft de afwezigheid van brievenbussen, zowel voor de ontvanger als de verzender, ervoor gezorgd dat postkaarten een schaars goed zijn. Her en der is een enkele toeristische prentbriefkaart te vinden, maar het aanbod is niet om over naar huis te schrijven. Ik doe mijn best om zelf wat te maken, dus kijk niet raar op als er vreemde creaties in je brievenbus belanden.

Terug naar mijn post. Ik kan niet beschrijven hoe geweldig het is om echte post van jullie te krijgen, het is elke keer een magisch moment om een kaart, brief of pakje van thuis te ontvangen en te openen. Çok teÅŸekkürler!

En tot ik een echte postbode ontmoet, blijf ik in kaboutertjes geloven.

Reacties

Reacties

moesje M

geloof het of niet: ER IS IETS ONDERWEG!!!!

Neeltje

Zeg dat wel!

mirdum

jaa zelfgemaakte kaartjes van paleizen zijn heel mooi.. thanks
huis schiet op, na een maand aande klus geweest te zijn, ik 1 week en de andere drie weken door de werkmannen. Een lijkt op george clooney en hij maakt de badkamer.. zijn haar is trouwens niet nat...nee het mijne ook niet. klussen is niet libidoverhogend haha

x m en r

Angelique

Wordt tijd dat ik es mee ga stappen om ook een paar leuke "euh's" te ontmoeten... ;-)
XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!