boel koel in Istanboel

Deniz deniz

Zomer! En dat betekent slippers, zonnebrand, zonnebril en op naar de eilanden. Een avontuurlijke onderneming; op een uur varen van de stadsjungle van Istanbul vind je een heel andere wildernis. Door het struikgewas (met slangen), tussen bomen, over rotsen, tussen een rotsspleet klauterden we naar ons privé-strandje.

Vorige week troffen we een paar paarden op ons pad: moeder wilde haar veulen beschermen en keerde haar kont tegen de krib, waardoor we niet konden passeren. Aan de rand van het pad wachtten we rustig af tot ze besloten dat de kust veilig was om verderop verder te grazen. Net toen we verder wilden lopen kwam er nog een paard aangewandeld, dat nogal van ons schrok, waar ik van schrok en zo achterover in het prikkeldraad belandde.

Deze week geen paard op hol, maar de kust was niet veilig; een gigantische golf zomaar uit het niets besloot een slippertje te maken met mijn flipflops. Terwijl ik op het nippertje mijn teenslippers wist te redden, kwam de tweede golf mijn tas opeten. Ai Deniz deniz, avec tes yeux si bleu...alles nat; portemonnee, kleding, boek, tijdschrift en mijn dagboek. De Marmarische zee moet een zeer belezen zee zijn, met Hollands spraakwater.

In ieder geval was het nat.

Reacties

Reacties

Angelique

Eindelijk kunnen ook wij praten over zon, zon en zon!! Maar hou me nog altijd aanbevolen voor die Marmarische zee inclusief de "be-oliede uhms"!! ;-)

XX

mirdum

zingt u in het frans terwijl u in turkije bent?? how bizar tiditidiii

maartje

Leonie, je verhalen zijn een lust voor mijn brein. Nog nare infecties aan 't prikkeldraad overgehouden?

leoniz

ja, dat moet ik misschien even uitleggen; deniz is zee of oceaan in het turks...ak deniz (speciaal voor mier) is de Middellandse zee.

Albert

Een prikkelend verhaal!

Neeltje

Fijn!

Joost

Als ik jou was zou ik maar even 'ijs'vrij pakken en naar de turkse 'il molino' om de hoek lopen :)

tante Ine

Wat zul jij bruin worden van al die zon.
Groetjes van Ome Martien en mij.

Ellisje

SLEOSNIETJE!!!
Echt belachelijk dat ik nu pas je site ontdekt heb, maar niettemin heb ik nu alles met heel veel plezier gelezen. Klinkt ontzettend goed allemaal!!!
Trouwens nog ontzettend bedankt voor je 2e lieve kaartje! Vind ik echt keieieiei leuk!
Ik ga nu ff kijken of ik op je site ook ergens je adres kan vinden, want kaartjes schrijven vind ik nog net iets leuker dan typen:-)
Ow ja en ik moet die Alex nog ff checken, want die schijnt populair te zijn...Hihi? (Dingen die ik moet weten, Leo???) xxxxx

Ellisje

Kan je adres niet vinden, snik! Wil je die ff mailen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!